"Latvijas balzama" neauditētā peļņa pērn – 3,6 miljoni latu
Publicēts 3. martā, 2011.
Baltijas valstīs lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja AS „Latvijas balzams” neauditētā peļņa 2010.gadā bijusi 3,6 miljoni latu, kas ir par 2% vairāk nekā 2009.gadā. Turklāt uzņēmums kā viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā 2010.gadā valsts budžetā iemaksājis 34,7 miljonus latu, tostarp 25,8 miljonus latu – akcīzes nodokļa veidā.

Uzņēmuma neauditētais apgrozījums pērn bijis 74,9 miljoni latu, kas ir par 9% mazāk nekā 2009.gadā. „Latvijas balzama” ražotās produkcijas apgrozījums 2010.gadā vietējā tirgū ir samazinājies par 14%, bet eksporta tirgū - par 18%. Savukārt pēc „S.P.I. Group” pasūtījuma ražoto dzērienu eksports, salīdzinot ar 2009.gadu, palielinājies par 2%.

„Uzņēmums ir pievērsis lielu uzmanību ražošanas izmaksu kontrolei un produktivitātes paaugstināšanai, tādējādi, neraugoties uz apgrozījuma kritumu, spējis palielināt peļņu. Apgrozījuma samazinājumam ir vairāki būtiski iemesli - akcīzes nodokļa paaugstināšana, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugums, ekonomiskā nestabilitāte galvenajos preču noieta tirgos, kā arī kopējā patēriņa kritums vietējā tirgū,” skaidro „Latvijas balzama” valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

2010.gadā „Latvijas balzams” galvenokārt eksportējis uz Baltijas valstīm, Krieviju, Skandināviju, Vāciju un Itāliju. Līdztekus aktīvi norisinājusies arī vairāku jaunu eksporta tirgu – Bulgārijas, Ķīnas, Austrālijas un Kazahstānas – apgūšana. Pērn produkcijas realizācija Eiropas Savienības dalībvalstīs, salīdzinot ar 2009.gadu, samazinājusies par 17%, savukārt Lietuvā un Igaunijā eksporta kritums bijis attiecīgi par 24% un 5%.

„Ekonomiskā situācija Latvijā ir sākusi stabilizēties, tomēr iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, tāpēc uzņēmuma mērķis 2011.gadā ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli. Tādējādi šim gadam „Latvijas balzams” izvirzījis vairākas prioritātes – turpināt attīstīt ražošanas un loģistikas izmaksu kontroli un optimizāciju, paaugstināt ražošanas efektivitāti, kā arī celt uzņēmuma konkurētspēju,” par nākotnes plāniem stāsta K.Andersons.

Arī 2011.gadā „Latvijas balzams” turpinās atbalstīt videi draudzīgus risinājumus, nemitīgi pilnveidojot aktivitātes, kas mazinātu uzņēmuma saimnieciskās darbības ietekmi uz vidi. Tāpat „Latvijas balzams” kā Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijas (LADRIA) biedrs 2011.gadā turpinās atbalstīt asociācijas sociālās atbildības projektus. 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: